
- Zatrudnij wybitnego reżysera (Edgar Wright od „Baby Driver” czy “Ostatniej nocy w Soho”)
- Nie pokazuj produktu, pokaż emocje z nim związane
- Stwórz nowy trend z brwiami, których dwukrotne uniesienie ludzie na całym świecie mogą kojarzyć z twoim produktem
- Zwróć uwagę na kolory (ubrań, przedmiotów) – mistrzostwo
- Żadnego głupiego, wkurzającego “shopipipipi”.
Takie reklamy tworzyć i oglądać…
Wspaniała kreacja LeoBurnet dla McDonald’s.
Nowa reklama McDonald’s nie pokazuje restauracji, ani żadnego jedzenia
Przykuwający uwagę spot od Leo Burnett nie ma absolutnie żadnego możliwego do zidentyfikowania brandingu dla sieci fast-food.
McDonald’s rozpoczął kampanię reklamową, która w nietypowym dla marki posunięciu zdecydowała się nie pokazywać swojej restauracji ani jedzenia.
Spot od Leo Burnett opiera się na pomyśle, że zaproszenie do wzięcia Maccie D’s jest tak uniwersalne, że można je zakomunikować jednym ruchem brwi.
Zatytułowany „Raise Your Arches” opowiada historię grupy pracowników biurowych, którzy spiskują, aby udać się do McDonald’s bez słowa.
Kampania społecznościowa celebruje ten świadomy wygląd serią bezpośrednich reklam i aktywacji, a wszystkie mają na celu zachęcenie narodu do wzniesienia łuków i przyłączenia się.
Film został wyreżyserowany przez brytyjskiego filmowca Edgara Wrighta, który stał za hitami kasowymi, takimi jak Baby Driver, Last Night in Soho i Shaun of the Dead, a wyprodukowany przez Moxie Pictures.
Michelle Graham-Clare, dyrektor ds. marketingu McDonald’s w Wielkiej Brytanii i Irlandii, powiedziała: „W trudnych czasach nasze zaproszenie „Podnieś łuki” skierowane do McDonald’s zapewnia narodowi krótką, ale bardzo potrzebną chwilę, by odpuścić i poczuć się dobrze. Mamy nadzieję, że kampania wzbudzi łuki i uśmiechy w całym kraju i nie mogę się doczekać, kiedy wszyscy się zaangażują”.
W mediach społecznościowych stworzył specjalne soczewki Snapchata i Instagrama, które podniosą łuki użytkownika, z nadzieją, że ludzie będą go używać do zapraszania znajomych na McDonald’s.
Cyfrowe przejęcie znaków nieba McDonald’s Golden Arches w dwóch restauracjach spowoduje przycięcie i animację litery „M”, naśladując uniesienie brwi pokazane w filmie.
Działania będą wspierane przez hojną promocję sprzedaży cyfrowej, zaprojektowaną przez TMS, aby zwiększyć liczbę pobrań aplikacji i zapewnić klientom oferty i nagrody przez dwa tygodnie, począwszy od „Blue Monday” (16 stycznia). W ciągu najbliższych 12 miesięcy kampania zostanie wzmocniona na całym świecie, przyłączając się do ruchu na prawie 40 rynkach na całym świecie.
Zapraszamy na zakupy!
www

